سپینې سپینې--- پوست کنده

سپینې سپینې--- به ویب بلاګ پوست کنده خوش آمدید

سپینې سپینې--- پوست کنده

سپینې سپینې--- به ویب بلاګ پوست کنده خوش آمدید

فرق دزد افغان ملتی با دزد انگلیسی!

> فرق دزد افغان با دزد انگلیسی!


انور الحق احدی وزیر پیشین مالیه افغانستان و از رهبران گروه " افغان ملت" را باش و دیوید لوز، معاون وزیر دارایی و مسئول بودجه در دولت ائتلافی بریتانیا را.



کابل پرس: چندی پیش دیوید لوز، معاون وزیر دارایی و مسئول بودجه در دولت ائتلافی بریتانیا ازمقام خود استعفا داد. بنگاه سخن پراکنی این کشوربی بی بی سی در این مورد چنین نوشت:

"دیوید لوز قبول کرده که با وانمود کردن به اجاره اطاق در منزل جیمز لوندی، شریک زندگی اش، برای چند سال در مجموع حدود ۴۰ هزار پوند از پول مالیات دهندگان بریتانیایی به عنوان هزینه مسکن دریافت کرده است. ... دیوید لوز عضو حزب لیبرال دموکرات است و در مذاکرات این حزب با حزب محافظه کار برای تاسیس دولت ائتلافی شرکت داشت."

و اما در افغانستان:

انورالحق احدی از رهبران گروه "افغان ملت" که پست های کلیدی را در رژیم حامد کرزی بر عهده داشت و اکنون یکی از افراد مهم در تصمیم گیری های ارگ ریاست جمهوری می باشد، طبق گزارش ریاست مبارزه با فساد و ارتشای وقت، در سال 1384 خورشیدی در دو مورد تخلف انجام داده است. در این گزارش که برای نخستین بار توسط کابل پرس افشا شد، آمده که وی دو باب "حویلی" که مالک آن "بانک ملی افغان" می باشد توسط انوالحق احدی اجاره شده است. موقعیت هر دو مِلک در منطقه وزیر اکبر خان کابل جایی که بیشتر سفارتخانه ها قرار دارد و گران ترین نقطه کابل است می باشد. یکی از املاک دو منزله و دیگری یک منزله است.

آقای انوالحق احدی برای مسایل شخصی خود، حویلی دو منزله را به مبلغ سه هزار افغانی در ماه برای سه سال کرایه کرده که طبق گزارش ریاست مبارزه با فساد و ارتشای اداری، مبلغ 144 هزار دالر آمریکایی سوء استفاده صورت گرفته است. همچنین در اجاره ملکیت دیگر بانک ملی افغان نیز غبن فاحش صورت گرفته است.

آقای انورالحق احدی از رهبران افغان ملت بجای استعفا و برگرداندن پول سوء استفاده شده، توسط حامد کرزی به عنوان وزیر دارایی یا مالیه افغانستان به فعالیت های خود ادامه داد تا اینکه حوالی انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 از مقام خود استعفا داده تا بتواند در انتخابات نامزد شود. نامزد شدن انورالحق احدی نیز بنا بر گزارش های مختلف، خلاف قانون در افغانستان محسوب می شد و او علی رغم داشتن تابعیت کشور آمریکا قصد ریاست جمهوری بر افغانستان را داشت.

JPEG - 144.2 kb
صفحه ی اول سند
JPEG - 138.1 kb
صفحه ی دوم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد